Foton jaa...

Det skulle ju tas en massa foton med den nya kameran! Men hur gick det med det egentligen? Inte så bra...Vi har varit iväg på en massa roliga saker, men ingen kamera tyvärr. Den är så fin att vi inte vågar använda den. Eller rättare sagt glömde vi den... Inte bra!

Medans jag har varit i Norrland och åkt en massa skidor, har Smilla varit med M och hälsat på i Danmark, varit med M på jobbet och deltagit i Ms volleybollträning. Hon charmar som vanligt alla :) Helgen spenderade de på Sejerö, där det blivit långpromenader och massa nya lukter. Smilla var helt slut på kvällen och sov som en prinsessa i Ms famn hela natten. Myshund!

Själv kom jag hem igår och jag vet inte om jag riktigt känner igen vår lilla hund (utomhus i alla fall). Smilla har två "utmaningar" som vi jobbar med: Att (nästan) alltid kunna gå lös (utan att hälsa på allt och alla) och att inte hoppa på okända eller nafsas/bita när hon blir för uppspelt. Jag tycker hon har blivit riktigt duktig, men igår kändes det som om vi har backat några steg. Vet inte om det är Smilla som kommit in någon trotsperiod eller om vi tränat för lite på sista tiden - men hon har helt enkelt blivit lite kaxig! Men jag tar det inte så personligt :) Tror det är nåt vi ska gå igenom, och helt enkelt bara träna vidare "som vanligt".

Vi har börjat motionera lite mera också. Smilla får följa med mig på intervallträning på onsdagar, åsså anpassar jag träningen så att hon ibland får springa med mig, och ibland stanna med Philip (tränaren). Jag har också provat ta med henne på min "vasaloppsträning". Inlines + stavar = stakning. Testade en morgon ca 5 km, där hon kunde springa lös vid sidan av mitt stakande. Och det tyckte hon var superkul! Bra morgonträning för både hund och matte! :)

Kommentarer